Untuk Terus Ke Forum Sila

Untuk Terus Ke Forum Sila
Kalau Berani

Tuesday, June 16, 2009

Hajret Siri 5

Imah In De Work

Salam para sahabat sekalian...
buat kesekian kalinyer acara hajret a.k.a terjah = ziarah kali ini memaparkan peristiwa kenangan terindah bersama seorang lagi sahabat kita...
kisah tidak d rancang bermula begini...

shah alam..
pd pagi 12.06.2009 yg agak berjerebu aku masih "MC" hari yg ke2...(aku dpt mc bermula 11.06.09 sampai ari 15.06.09 , sebab musababnya biarlah rahasia coz terlalu complicated nk d terangkan krn ianya x nampak dgn mata kasar)...
maka dudokla aku keseorangan d rumah setelah huby berlepas g keje...
siap segala kerja rumah...masak time...alah serasa malaz plak coz sensorang mkn gerenti x bez...

lantas aku mencapai enpon lalu menaip text a.k.a ayat berupa pelawaan makan tengahari kpd sahabat2 yg berada d kawasan sewaktu denganku...
dengan sekali lafaz je aku dpt sambutan balaz dari 3 sahabat iaitu Mila x dpt turut serta krn sedang bersiar2 dgn pemilynyer (wah coti jugak ko yer)... Lijah sedang elok nak kua lunch seraya memberi respon tanda jadi...begitu juga dgn Ima yg mmg pon nk cari makan....
maka berjanjilah kami bertiga tuk berjumpa d swatu tempat makan yg ala2 pemez gak la serata shah alam ni...

tepat waktu d janji kami bertiga pon sampai n berjumpa ... makanan d pesan... borak sambil makan...n tibalah waktu berpisah utk menyambung tugas...
Lijah pon bergegas pantas kerana da amek mase lebih dr 1 jam...
alamak...tapi aku coti...wah bakal boring ni...seraya itu lah pulak Ima mempelawa aku utk trek dia bertugas...
aku serasa laxana org ngantuk d sorongkan bantal layaknyer lantaz truz bersetuju tanpa bantahan...hik3...
pd hemahku ini akan lebih mengeratkan persahabatan...

maka bermula la episod hajret a.k.a terjah = ziarah Ima tp situasinyer berbeza sket krn ia berlaku d tempat keje beliau...
boleh aku simpulkan d sini tentang pekerjaan Ima...
beliau menjalankan 2 kerja serentak...haaa calang2 orang dpt buat gitu...gigih berusaha ko ye ma...cayok3...

secara ringkaz lokasi pertama aku hajret ofiz tempat beliau bekerja d sek 11...
(sayu sayan gak coz aku juga bekas warga ofiz tersebut swatu mase lalu...uhuk3 hampir 3 thn aku tlh meninggalkan tmpt tersebut krn better offer...hik3...dpt jumpa klik2 lame semula...wahhh maju sudaa...)

kendian g ke lokasi kedua pekerjaan Ima...
hmmm yg ni ade susa sket nak habaq coz yg tugaz beliau kali ni bukan mcm keje biasa...haaa cane tu .... luar biasa gak la...hu3...
pendek citer Ima menceburi bidang seni tanah air sebagai kerjaya sambilan sambil2 memenuhi menat & mase lapang beliau...
wahhh gelemerez sahabat aku nan seorang ni...
kebetulan pd hari ni beliau ade tugasan d salah sebuah konti radio terkemuka masa kini...
cayok3...go3 gal...( aku mmg teruja tp xla sampai tahap nk mintak otograf coz dlm bahan bukti mase 1st gath tuari da siap mintak suma otograf sahabat yg hadir termasukla Ima ni...)

d akhir pertemuan kami pon berdakapan & akan tersimpan 1 lagi coretan lakaran sejarah kesinambungan jejak kasihan sahabat2 AR77...

*** d sertakan bahan bukti untuk tatapan kalian...enjoy layanzzz...

BERSATU KITA TEGUH
BERSAMA TERUS UTUH
ATAS NAMA ANAK RANTAU TUJUH2
MENJANA SILATURRAHIM BERSUNGGUH2

klik pada gambar
untuk kasi besar itu gambar

KOWAJA.jpg (351 KB)

INDEOPIT.jpg (284 KB)

ima_menyimpan_dokumen_utk_ke_tugasan_kedua.jpg (326 KB)


rini_ima_d_konti_suria_fm.jpg (310 KB)

ima_rini_lijah_kenyang_suda.jpg (390 KB)


Edit By : Tuan Masih Mudo

No comments:

Post a Comment